Hyppää sisältöön

Hae sanastosta

Sisällön kieli

Käsitteen tiedot

dokumentti > asiakirja

Käytettävä termi

asiakirja  

Määritelmä

  • dokumentti, joka on laadittu tai vastaanotettu jonkin organisaation tai yksityisen henkilön toiminnan yhteydessä tai toimintaa varten ja jota tämän jälkeen säilytetään todisteena ja tieto-omaisuutena

Yläkäsite

Osakäsitteet

Huomautus

  • Asiakirja voi sisältää kirjoitettua tekstiä, kuvaa tai ääntä. Asiakirjan tulee olla toisinnettavissa. Se voidaan tallentaa sähköisessä tai paperimuodossa. Asiakirjojen säilytyksen taustalla ovat usein lailliset velvoitteet tai liiketoimien tarpeet.

Lähde

  • Tietotermit

Muunkieliset termit

URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:tt:t77

Lataa tämä käsite: